JELENLEG AZ OLDAL SZERKESZTÉS ALATT ÁLL! MEGÉRTÉSETEKET KÖSZÖNÖM!

2015. január 1., csütörtök

Papírmasé betlehem

A kis Jézus egyszerű körülmények közé érkezett, barlangban született, állatok melegítették csöppnyi testét. Mindennek megformálásához nem illik drága anyag, arany vagy ezüst, gyémánt vagy porcelán, de még egy csokoládéból öntött betlehem is idegen. A papír egyszerű alap.

Ezt még jócskán Karácsony előtt készítettük két csoporttársam, és én. Vizuális nevelés órára volt beadandó gyakorlati feladat. Zuzu döntött a papírmasézás mellett, mi pedig elfogadtuk a választását. Hárman három részt vállalunk:

1. Dávid készítette a barlangot. Először is készített csirizt, mert nem volt otthon tapétaragasztó. Egy kicsit odakozmált, és félt is, hogy nem fog beválni, de nem lett igaza. A csirizzel felragasztotta a felvágott papírcsíkokat a felfújt lufira (4-5 réteg), és egész éjjel hagyta száradni. Miután megszáradt, formára vágta és befestette.

2. Zuzu vállalta az állatok megformázását. Drótból kialakította a bárányok vázát. Ezek után összetépkedett papír zsebkendőt, majd azokat tapétaragasztóba áztatta és a drót formára helyezte. Végül, mikor felvették a végső alakot, apró vattagalacsinokat illesztett a testükre

3. A Szent Család tagjainak kialakítását a kis Jézussal kezdtem. A bábuk magasságát próbáltam viszonyítani a Dávid által megadott barlang méretéhez. Ez volt a legegyszerűbb, és a leggyorsabb. Mária és József megformáláshoz kicsit több időre és türelemre volt szükség. A magasságuk eléréséhez sok papírt felhasználtam, s végül csak stilizáltam a szereplőket. A férfit magasabbra készítettem, mint a nőt. Ezek után temperával és akril festékkel megfestettem őket, majd a szemüket és a szájukat alkoholos filccel rajzoltam meg

Végül össze kellett illeszteni az alkatrészeket. Az alapot egy használt kartondoboz adta, melyre teknokollal ragasztottam rá a kertből hirtelenjében összeszedett száraz füvet. Erre illesztettem rá a barlangot, majd a szent család tagjait. Végül a bárányok is méltó helyükre kerültek.

Nézzétek, ilyen lett:


A tanárnőnek annyira tetszett, hogy kérte, hadd maradjon bent a suliba. Jó szívvel nekiadtuk!
Ti készítettetek már betlehemet? Mit használtatok hozzá?

Üdv, Honey*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése