JELENLEG AZ OLDAL SZERKESZTÉS ALATT ÁLL! MEGÉRTÉSETEKET KÖSZÖNÖM!

2015. április 12., vasárnap

Húsvéti maradékmentés

Kezdjük azzal, hogy utálok ételt kidobni. Éppen ezért amennyire csak lehet, próbálom felhasználni azt, ami lassan megszárad, megpenészedik stb. Sajnos, még így is sok minden ránkromlik, de igyekszek!

Húsvét hétfőjére szerettem volna házi kaláccsal kényeztetni magunkat, így vasárnap este neki is fogtam. Ezt a receptet használtam fel hozzá. Nem tudom, hogy mért pont késői órát választottam az elkészítéshez... akkor jött meg a kedvem! Kicsit meg voltam ijedve, hogy sok vele a macera, úgyse fog sikerülni. Ellenben a végeredmény mesés lett! :) Kicsit ugyan morzsálós, de fincsi. Ebből elég sok megmaradt sajnos és a párom nem igazán ette, illetve én sem, így egy darabig várt türelmesen egy konyharuhával letakarva. Tegnap viszont máglyarakást készítettem belőle. Ez is amolyan életem első próbálkozása, de meg kell mondjam: jól sikerült! Mára már el is fogyott, úgyhogy a maradékmentés sikeres volt.


A második már-már kidobásra ítélt tétel a kalácskészítés után megmaradt élesztő volt. Mivel sütést nem nagyon tervezek a közeljövőben, így más célra használtam fel. Elég régóta ismerem azt az egyszerű pakolásreceptet*, amelyhez csupán élesztő és tojás kell. Ezt kevertem ki és kentem az arcomra, illetve a dekoltázsomra. (Kizárólag akkor javasolt, ha egyedül vagy otthon és nem is vársz senkit! :)) Úgy néztem ki, mint egy rinocérosz és nagyon mókás, ahogy feszül tőle az ember bőre. Ettől függetlenül javaslom kipróbálásra! :)

*Zsíros, pattanásos bőrre 

Vágjon félbe egy élesztőt, és az egyik felét keverje el egy tojás sárgájával. Az élesztő szárító hatást fejt ki, ezért alkalmas a zsíros, mitesszeres bőr kordában tartására. Eltávolítja az elhalt hámsejteket, simává és nagyon puhává teszi a bőrt. Az alábbi recept szerint elkészített krémet kenjük fel az arcunkra (kihagyva a szemünk környékét), a zsírosabb részekre, azaz a homlokra, orra és állra tehetünk vastagabb pakolást is. Ha az anyag teljesen megszáradt a bőrünkön, körkörös mozdulatokkal kezdjük el ledörzsölni a megszáradt masszát. Így a pakolás egyben arcradír is. Miután eltávolítottuk a rászáradt darabokat, langyos, bő vízzel öblítsük le. (forrás)

Ti milyen módon hasznosítjátok a rátok maradt ételt?

Jó étvágyat és/vagy bőrápolást! :)
Üdv, Honey*

A kalács :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése