JELENLEG AZ OLDAL SZERKESZTÉS ALATT ÁLL! MEGÉRTÉSETEKET KÖSZÖNÖM!

2014. december 12., péntek

A V-mítosz

Akinek eddig eszébe sem jutott, hogy vállalkozást indítson, ez után szinte biztos, hogy vállalkozóvá szeretne majd válni.

Ma egy hihetetlenül jó könyvet hoztam. Furcsa ezt írni, de az egyik kedvencem lett. Anyukám és öcsém ajánlásával kaptam kölcsön ezt a kisméretű, de nagyon tartalmas könyvet. Az első is rendkívül fontos szempont, mert többnyire utazás közben tudtam elővenni, s jó, hogy nem foglalt nagy helyet a táskámban.

Sokan rákérdeztek arra, hogy mit olvasok. A címet nem mondtam, mert a könyv leggyengébb része ez. Nem hiszem, hogy kifejezi a tartalmat, de ez legyena legnagyobb gondunk! Csak annyit feleltem, hogy a vállalkozásfejlesztésről olvasok. Gondolom ez nem nagyon fogott meg senkit. Ellenben nem teljesen mondtam igazat, hiszen sokkal többről van szó benne! Önmagadról tanulsz, arról, hogy egy kisvállalkozás indítása, majd hatékony működtetése nem csupán munkát és bevételt ad neked, hanem rendszert az életedbe, sőt valójában saját kis univerzumot hozhatsz létre általa!

A könyvet Michael E. Gerber, amerikai szerző írta. Szerencsére távol áll tőle az a túlzó buzdítás, önbizalom tuningoltatás, ami jellemző a tengeren túl. S mégis lelkesítő, motiváló! Pont annyira, amennyire szükséges!

Eleinte nem gondoltam volna, hogy fogom ajánlani, hiszen olyan értékes tudás van benne közzétéve, melyet önző módon magamnak akartam megtartani. Azután rájöttem, hogy a bennem élő Vállalkozó, Menedzser és Szakember soha meg nem ismételhető kombinációt alkot. Ha tehát én létrehozok valamit, majd azt jól csinálom, senki nem tudja majd ugyanazt megvalósítani. Ugyanakkor, ha más is megteremti a saját rendszerezett vállalkozását, jobb lesz a világ. Ahogyan én azt szeretném, hogy a vevőim jól érezzék magukat nálam, én is nem egy helyen vagyok vásárló, s örülök, ha az eladó, a vezető szeretné, hogy én jól érezzem magamat.

Végül egy kis ízelítő:
"El kell fogadnunk hát a szomorú tényt: nem tudjuk megváltoztatni a "kinti" világot. Szerencsére azonban erre nincs is szükség. Elkezdhetjük a dolgot sokkal közelebb is - magunkkal. "Idebent." Sőt, ha sikeresek akarunk lenni, ezt kell tennünk! a káosz ugyanis nem "odakint" van, másokban vagy a világban. A káosz "idebent" van, bennünk - benned és bennem.
Nem a világgal van a gond, hanem velünk emberekkel.
Nem a világban uralkodik káosz, hanem bennünk emberekben.
A világban jelenleg uralkodó káosz nem más, mint a bennünk uralkodó zűrzavar visszatükröződése.
A világ helyzete a józan ész hiányát tükrözi, pontosan azért, mert mindnyájan ezt sugározzuk magunkból. Ha a világ úgy cselekszik, mintha nem tudná mit csinál, ez azért van, mert mi magunk így cselekszünk. Ha a mai világ erőszakos, kapzsi, szívtelen, embertelen vagy néha egyszerűen csak ostoba, ez azért van, mert mi magunk, te meg én azok vagyunk.
Ahhoz tehát, hogy a világ megváltozzék, először meg kell változtatnunk az életünket!"

Aki vállalkozó annak kötelező olvasmány! Annak is, aki azzá szeretne válni, s azoknak is jó szívvel ajánlom, akik egy hasznos, olvasmányos könyvet választanának!

Üdv, Honey*



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése